Sign in to follow this  
CopMike

Barnens Drömstad

Recommended Posts

Hej!

Jag har blivit kontaktad av LEGO för att försöka få ihop ett antal av oss AFOL´s till ett event som heter Barnens Drömstad.

LEGO kommer att ha eventet i Sverige, Norge, Finland och Danmark på samma gång, nämligen helgerna 4-5 okt & 11-12 okt. I veckan emellan är det också igång, men vi behövs inte.

Upplägget är som följer:

På Tekniska Museet i Stockholm, Uppsala Universitet och Framtids Museet i Borlänge kommer LEGO att ha plattor 16x16 som barnen får en av var. Sedan tar de valfritt antal bitar från borden och bygger sitt framtidshus. De får ett diplom och fotas med modellen. De är sedan med i en utlottning av priser.

Vi behövs under helgerna för att styra upp det hela lite. Vi får speciella t-shirts och 1000 danska kronor hos LEGO att handla för PER helg per person. Det behövs minst 2 st personer per helg på varje ställe, gärna fler.

Jag kan svara på eventuella frågor och ser fram emot att tillbringa tid med er & LEGO-bitarna :laugh:!

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

You didn't understand one bit of what that was about, did you? ;)

The event is called "Children's Dream-town", directly translated, and the idea is that the kids are handed out a 16x16 baseplate each, and they are going to build what they think would be the perfect house for the future. Takes place over a week, plus an extra weekend, and us Scandinavian AFOLs are needed in the weekends - in exchange we get fancy t-shirts and 1000 DKR worth of LEGO products.

Matija has already been told that I'm interested - no doubt I'll be competing with the others within the vicinity of Oslo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah, so you are all going to camp on a 16 x 16 baseplate for 100 Danish Krone each?

Weird guys, those Scandinavians, i telly a... :tongue:

:laugh:

Well, I guess your not that far away from the truth.

Danish, Swedish, Norwegian and Dutch, not that dissimilar languages.

Front

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sü fort jag har kommit hem skall jag kolla upp detta.

Men min plan kommer att vara att kunna deltaga pü büda ställena.

(Writing in swedich comlicate this stupid kezboard more. There is not an "A" with one umlat).

Vem bokar vad och när. Vet att Tonz frün GBG är involverad pü nügot sätt.

1000 dkr ON!

-Ras-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh! Det låter ju inte tråkigt alls. Fast det är lite långt fram för att jag ska kunna lova bort mig och jag antar att Stockholmsplatserna blir upptagna snabbt... är det någon som ska passera Linköping på vägen till något ställe? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det låter kul men jag passar inte som barnvakt så jag kommer inte dyka upp. Lägg upp mycket bilder efteråt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag skulle kunna leka barnvakt på Tekniska museet.

Fast jag är inte 18 än, går det bra ändå?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, en liten update!

Stockholm

6 personer David Rickard Tony Jag Urban Peter

Uppsala

1 person - Fredrik

Borlänge

1 person - Anders

Dessa namn är både från Eurobricks och SweLug.

Jag har fått klartecken från LEGO att de ersätter bilkörning med egen bil samt betalar ev hotelrum om vi måste omgruppera styrkorna mellan de 3 platserna.

För Stockholmsgänget finns även möjligheten att vara med under helgen 20-21 september med ett annat spännande byggprojekt på Tekniska Muséet, se separat inlägg!!

Jag skulle kunna leka barnvakt på Tekniska museet.

Fast jag är inte 18 än, går det bra ändå?

Inga problem - du är jättevälkommen!

Jag återkommer snart med mer info och behöver då lite mer uppgifter från er.

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej igen!

Här är lite mer info om helgerna 4-5 & 11-12 oktober:

Borlänge - FramtidsMuseet är öppet Lördag - Söndag 12-17, tid för oss lämpligen en stund innan & efter.

Uppsala - Gustavianum är öppet Lördag - Söndag kl 10-16, tid för oss lämpligen en stund innan & efter.

Stockholm - Tekniska Muséet är öppet Lördag - Söndag kl 10.00-17.00, tid för oss lämpligen en stund innan & efter.

Länkar:

LEGO 50 år

Tekniska Muséet Sthlm

Uppsala & Universitet

FramtidsMuseet i Borlänge

För er som kan vara med behöver jag snarast mer information om er, nämligen:

Vilken stad ni kan vara med på

Vilka dagar ni kan vara med på

Namn/adress

Tfn-nummer

Personnummer

och ev behov av hotel & milersättning.

Detta för att LEGO ska kunna bokföra oss och vi få vår ersättning. Pm:a mig eller mejla!

MVH

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.