KevFett2011

[MOC] LEGO STAR WARS Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC

Recommended Posts

*MOC SHOWCASE video on YouTube:*
Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 - YouTube

 

Hey guys,
finally it is august and I received my LEGO STAR WARS set order with the two Obi-Wan Kenobi sets, which I needed for my upcoming creations. The first MOC is a bit bigger, because it shows the arrival of the sith inquisitors on the desert planet Tatooine. 
Here is the background story:

[...]Ten years later, the inhabitants of the city of Mos Eisley on the desert world of Tatooine are alerted by the arrival of a black, menacing Imperial shuttle. Several Inquisitors, including the Grand Inquisitor, the Fifth Brother, and the Third Sister disembark from the shuttle. They walk into a saloon and approach the manager, asking if he knows who they are—Jedi hunters. The Grand Inquisitor tells the manager they are investigating rumors of a Jedi hiding in this particular saloon, musing whether the Jedi fugitive is a wanderer who attends to people in need, and asks whether the Jedi would help the manager and risk exposure or hide. The Third Sister hurls a knife at the manager but it is stopped by a young man motioning with the Force. The Inquisitorius stop the man from fleeing and The Grand Inquisitor orders his underlings to prepare the prisoner for interrogation. [...]
source: Part I | Wookieepedia | Fandom

Hopefully you like my newest creation and it would be great if you share your opinion in the comments below.

Greetings Kevin 

Hi Leute,
endlich ist es August und meine bestellten LEGO STAR WARS Obi-Wan Kenobi Sets sind endlich angekommen. Diese habe ich für meine kommenden Bauwerke benötigt, sodass ich den Start der Building Series auf den August verschieben musste. Mein erstes MOC zur Serie zeigt die Eröffnungssequenz des ersten Teils, indem die Ankunft der Sith Inquisitoren auf Tatooine zu sehen ist. Hier die Hintergrundgeschichte:

Kenobis Geschichte setzt zehn Jahre nach diesem Ereignis auf Tatooine ein, wo zunächst drei Inquisitoren — der pau'anische Großinquisitor, der Fünfte Bruder und die Dritte Schwester — mit dem Schiff des Großinquisitors in der Stadt Mos Eisley eintreffen. Die Einheimischen schrecken vor den imperialen Machtnutzern zurück, die ihren Weg geradewegs zu einem Saloon bahnen, in welchem sie den Aufenthaltsort eines Jedi vermuten, dem der Ladeninhaber als Gefälligkeit für dessen Hilfe Unterschlupf gewährt hatte. Der Großinquisitor versucht auf seiner Jedi-Jagd den Jedi aus der Reserve zu locken und verbreitet dabei Angst unter den Gästen, allerdings kürzt die Dritte Schwester das Szenario ab, indem sie direkt ein Messer auf den Lokalbesitzer wirft, welches von dem Jedi Nari mithilfe der Macht gestoppt wird. Als Jedi enttarnt versucht er die Flucht zu ergreifen, wird jedoch von dem Inquisitoren-Trio umstellt. Der Großinquisitor will Nari für ein Verhör zum Aufenthaltsort weiterer Jedi befragen, jedoch versucht die Dritte Schwester den Jedi direkt mit ihrem Lichtschwert zu töten. Der Großinquisitor stoppt die impulsive Reva, woraufhin dem Jedi vorerst die Flucht ins Dünenmeer gelingt. In Folge dessen prangert der Pau'aner die impulsive Haltung der Dritten Schwester an und verlangt von ihr, ihre Obsession mit der Jagd auf den gesuchten Obi-Wan Kenobi zu vergessen. Reva stimmt vorerst zu, lässt allerdings parallel bereits einen Plan laufen, um den Jedi-Meister in eine Falle zu locken. [...]
Quelle: <a href="https://jedipedia.fandom.com/wiki/Teil_I_" rel="noreferrer nofollow">jedipedia.fandom.com/wiki/Teil_I_</a>(Obi-Wan_Kenobi)
Ich hoffe euch gefällt mein erstes Bauwerk zur Disney+ Serie und wie immer würde ich mich über eure Meinung in den Kommentaren freuen.

Liebe Grüße und bis zum nächsten Werk

Kevin 

52265412800_335b10ab0a_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52264945328_048764676d_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52264945073_1c3ca1e89f_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52263963837_4cbb3e9255_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52264929251_7e8ef49102_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52265198274_16b3f1e57e_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52264944633_07c432f444_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

52263964182_9e86986c55_c.jpgLEGO Star Wars Obi-Wan Kenobi Part 1 - Inquisitors on the hunt MOC by KevFett2011 by KevFett2011, auf Flickr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awesome job! That was one of my favorite shots in the entire series, so it’s sweet to see it in Lego form.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.