Sign in to follow this  
CopMike

LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst

Recommended Posts

Hej igen!

Den 27 september har Bära eller brista - extrem ingenjörskonst premiär på Tekniska Muséet i Stockholm. Den handlar bla om skyskrapor mm.

Muséet skall ha en “utställning” med höga LEGO-hus i samband med detta. LEGO står för bitarna och vi tokbygger!!!

Så helgen 20-21 september är preliminärt avsatt och det kommer finnas (o)begränsade mängder pizza & läsk i samband med denna ByggMania!!

Det är alltså bara vi som träffas och bygger, inget event som Barnens Drömstad.

Jag hoppas att det finns några intresserade som kan komma med!

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om det inte hade varit så långt bort skulle jag gärna kommit... :(

Helst då med min stora technic-kran också, som är under konstruktion (14 motorer och 2,5 meter hög).

Det hade ju passat bra under temat "Bära eller brista" xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh! Låter kul - är det ok att bara vara där en dag, säg söndagen? Enklare att rulla upp från Linköping på morgonen, leka hela dagen och sen åka hem än att ordna boende däruppe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej igen!

Datumen är preliminärt helgen 20-21 september. Bara en söndag går jättebra :sweet:! Till Barnens Drömstad finns det möjlighet att boka hotel och få betalt för det och milersättning, men detta är muséets egen grej med oss så pizza/läsk och en trevlig sammankomst står på schemat.

Jag håller på att kollar gentemot LEGO nu med bitar mm, återkommer så fort allt är spikat!

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej igen!

Jag håller nu på att beställer bitarna till bygget. Det är mycket :oh:!

Vi ska totalt bygga ca 6 meter brett, ca 16 st hus på varsin 48x48 plate som är mellan 1 till 2½ meter höga hus! Så det blir runt 40000-60000 bitar i alla möjliga färger och storlekar.

Jag räknar med att vara på muséet mellan fredag och måndag, men helgen 20-21 september är den "officiella" tiden.

Pm:a mig eller mejla så jag kan planera lite.

CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag ska åka upp på lördagen från Linköping, och hem igen samma kväll är det tänkt. Men jag tänkte höra (eftersom swebusbiljetterna inte direkt är gratis...): Är det någon som med bil passerar Linköping på vägen upp? Samåkning är bra för miljön och vi sparar olja till mer LEGO-bitar istället. Bara att skicka ett PM. Väl mött :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy!

På grund av att LEGO inte hinner leverera bitarna till helgen blir det nästa helg istället, 27-28 september.

Jag återkommer med mer info så fort jag har, men pm:a mig gärna nu så vi har en direktkontakt!

MVH CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites
På grund av att LEGO inte hinner leverera bitarna till helgen blir det nästa helg istället, 27-28 september.

*Kremt* Skærbæk *kremt kremt*

Jeg kommer ikke, men synes det var litt rart av LEGO å la det bli samme helg som Skærbæk? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Icke favorit i repris:

På grund av att LEGO inte hinner leverera bitarna till helgen blir det inget nu till helgen 27-28 september :angry: .

Jag ska försöka få fram grejorna till v.41 samt den helgen 11-12 oktober istället.

Jag återkommer med mer info så fort jag har, men pm:a mig gärna nu så vi har en direktkontakt!

MVH CopMike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.